dinsdag 8 januari 2013

'Beter' 2013

"Gelukkig nieuwjaar", hoor je iedereen zeggen tegen elkaar. Tweede woordjes die eigenlijk leeg klinken maar zoveel betekenen.
In de armen van mijn man om 00.00 uur op Gran Canaria voelde ik me een soort van opgelucht dat 2012 afgelopen was en hoopte ik dat het aankomende jaar 'beter' zou worden. Ik betrapte mezelf erop dat ik dit eigenlijk de afgelopen jaren steeds heb gedacht...! Elk jaar hoop ik dat het volgende beter wordt, maar het lukt blijkbaar nog steeds niet.
Alsof het een soort van doorzetten is tot de finish (oud en nieuw) en dat ik dan blij ben dat er weer een jaar achter de rug is....dat zou toch eigenlijk niet de bedoeling moeten zijn van het leven?!
Niet dat ik ongelukkig ben of vreselijke rampen heb meegemaakt ofzo. Als ik om me heen kijk, ben ik een bevoorrecht mens en 'do I count my blessings'. Maar toch...er is iets ingeslopen en niet meer uitgegaan. Op safe spelen, niet meer durven wensen, niet meer dromen, doorzetten en doorgaan...
Iemand zei tegen me: "In de Elfstedentocht STAP je niet van het ijs, maar word je van het ijs GEHAALD."
Wat als ik nu gewoon wel zelf van het ijs stap?! Gewoon omdat ik niet meer die vooraf uitgestippelde tocht wil rijden, dat ik niet meer wil doorzetten en doorgaan. Dat mijn handen koud zijn en mijn voeten zeer doen en dat ik heb gemerkt dat ik schaatsen helemaal niet zo leuk vind.
Wat als ik dat nu eens doe? Als ik eens diep in mezelf mijn droom terugvind en die ga waarmaken...stel als ik nu eens niet meer bang ben voor wat 'men' ervan vindt of dat 'men' mij dan niet meer lief vindt...
Stel als ik dat doe, zal ik dan eind 2013 bij mezelf denken: 'Wat een prachtig jaar heb ik achter de rug, ik heb zin in het volgende!'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten