dinsdag 4 december 2012

Herstart

Zo lang niet geblogd....met de komst van Facebook heb ik mijn blog wel heel erg verwaarloosd. En natuurlijk druk druk druk met van alles en nog wat. Nu ik (noodgedwongen) een pas op de plaats maak, ben ik gaan nadenken over hoe nu verder. Wat wil ik met mijn leven, wat wil ik nog graag doen?
Zoals zwemmen met dolfijnen en naar mooie landen reizen, maar ook, wat ik wil ik met mijn werk, mijn dagen, waar wil ik mijn tijd aan besteden? Want voor je het weet, draaf je weer door: van wasje naar eten koken, van de kinderen helpen surprises maken tot huiswerk overhoren, van school naar vergaderingen, van zorgen naar helpen....en vergeet je ook je eigen leven te leiden.
En dat is zóóóó verschrikkelijk moeilijk, merk ik.
Om niet het leven van anderen te ondersteunen, maar tussen de bedrijven door ook je eigen weg te gaan.

Nu ik thuis zit, heb ik de tijd om dingen te her-overwegen. En hierin zijn nog veel dingen onduidelijk, maar 1 ding weet ik wel zeker: ik wil meer met mijn creativiteit doen, die heeft veel te veel jaren opgesloten gezeten.
Dit is een eerste bescheiden stapje: via dit blog wil ik dat weer gaan delen, mijn maaksels, mijn hersenspinsels, mijn schrijfwerk...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten