maandag 11 februari 2013

Rennen in de kou

Nou ben ik best een koukleum maar laat ik me door de kou niet afhouden van mijn looptraining, maar de laatste tijd is het wel heel erg moeilijk om vol te houden. Is het geen sneeuw waardoor je je enkels verzwikt omdat je de ondergrond niet kan zien, is het wel gure wind waardoor je geen adem kan krijgen.
Gisteren had ik me goed aangekleed, lange tight, hoge sokken (dus geen streepje blote enkel), onderhemd, langs dik shirt en goed winddicht loopjasje, loophandschoenen en loopmutsmet uitsparing voor mijn paardestaart.....en toch.....oei oei wat koud! Mijn longen protesteerden hevig.
De eerste kilometer dacht ik steeds aan omkeren en naar huis gaan, maar wilde me niet laten kennen (manlief was mee en dat is een zeldzaam genoegen). Na 3 km werd het lijf iets warmer, alleen de benen niet. Dat resulteerde in vage pijnscheutjes in mijn bovenbeen en heup. Toch flink doorgelopen, 7 km met ruim 11 km per uur. Dus een goede training weer. Maar ik was blij dat we thuis waren. Je blijft toch wat stijf lopen als het zo koud is.
En dat merk ik nu aan stijve schouders....of kwam dat door het zwemmen van diezelfde dag?
Ik zie uit naar warmer weer...!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten